Mail FAQ

Wat zijn de mail instellingen voor mijn domein dat bij jullie gehost is?

Inkomende en uitgaande mailservernaam

De inkomende en uitgaande mailserver namen zijn afhankelijk van de webserver waarop je domein zit.
Het makkelijkste om dit te vinden is door te gaan naar je webmail adres.

Dit is http://webmail.jedomeinnaam.nl (vervang dus jedomeinnaam.nl door je eigen domeinnaam.).
Stel je email adres is helpdesk@xladsl.nl dan ga je dus naar http://webmail.xladsl.nl/.
Je wordt dan automatische doorgestuurd naar https://webserver1.benfmedia.nl/roundcube/
Voor xladsl is dus je servernaam “webserver1.benfmedia.nl”

Verder moet je zelf even bepalen of je graag gebruik maakt van POP3 of van IMAP. Beide zijn mogelijk.
Bij POP3 worden de berichten gedownload naar je computer/telefoon, en vaak nog 14 dagen bewaard.
Bij IMAP blijven de berichten bij ons op de server staan.
Als je dus vanaf meerdere locaties hetzelfde wil zien, dan kun je het beste IMAP gebruiken.
Mocht je mails die op je telefoon verwijderd worden, nog op je computer binnen willen laten komen. Dan kun je dus het beste gebruik maken van POP3.

Instellingen POP3

We gaan er nog steeds vanuit dat je email adres helpdesk@xladsl.nl is en dat je servernaam dus webserver1.benfmedia.nl is.
In onderstaande voorbeelden zelf webserver1 vervangen door je juiste webserver.

Inkomende mailserver: webserver1.benfmedia.nl
Inkomende server poort: 110 (Dit is standaard voor POP3)
Beveiligde verbinding: Ja/TLS
Gebruikersnaam: helpdesk@xladsl.nl
Wachtwoord: <je eigen wachtwoord>

Uitgaande mailserver: webserver1.benfmedia.nl
Uitgaande server poort: 587 (Standaard is poort 25, maar die wordt geblokkeerd)
Beveiligde verbinding: Ja/TLS
Authenticatie vereist:  Ja
Gebruikersnaam: helpdesk@xladsl.nl
Wachtwoord: <je eigen wachtwoord>

Instellingen IMAP

We gaan er nog steeds vanuit dat je email adres helpdesk@xladsl.nl is en dat je servernaam dus webserver1.benfmedia.nl is.
In onderstaande voorbeelden zelf webserver1 vervangen door je juiste webserver.
Inkomende mailserver: webserver1.benfmedia.nl
Inkomende server poort: 143 (Dit is standaard voor IMAP)
Beveiligde verbinding: Ja/TLS
Gebruikersnaam: helpdesk@xladsl.nl
Wachtwoord: <je eigen wachtwoord>

Uitgaande mailserver: webserver1.benfmedia.nl
Uitgaande server poort: 587 (Standaard is poort 25, maar die wordt geblokkeerd)
Beveiligde verbinding: Ja/TLS
Authenticatie vereist:  Ja
Gebruikersnaam: helpdesk@xladsl.nl
Wachtwoord: <je eigen wachtwoord>

Wat zijn de uitgaande mailserver instellingen voor mijn internetverbinding?

De uitgaande mailserver instellingen voor onze internetverbindingen zijn:
Uitgaande mailserver: smtp.wxdsl.nl
Uitgaande server poort: 25
Authenticatie vereist: Nee
Gebruikersnaam: <niet van toepassing>
Wachtwoord: <niet van toepassing>

Mochten er nog problemen zijn met het instellen van de mail, dan kunt u altijd tijdens kantoortijden telefonisch contact opnemen met de helpdesk.
Zij kunnen u dan via teamviewer snel verder helpen.
Mailen kan en mag natuurlijk ook altijd. Dit kan via helpdesk@benfmedia.nl of via ons contactformulier.

Neem contact met ons op...

088 235 236 3 Bereikbaar van ma t/m vr tussen 9:00 - 17:00

Of vul het formulier in

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Storingen &
mededelingen

Hier houden wij u op de hoogte van storingen of mededelingen over internet of telefonie. Wanneer u bij problemen hier niet de informatie vindt over een mogelijke storing, kunt u altijd contact opnemen met de helpdesk.

Interne storingen & mededelingen

Telefonie storing

04 oktober 2018 om 12:00

04-10-2018 13:00 Verbindingen herstellen weer. 04-10-2018 12:30 Netwerkverkeer wordt verstoort door mogelijke aanval. 04-10-2018 12:00 Fallback is gestopt, probleem verder in onderzoek. 04-10-2018 11:30 Probleem lag aan de hoofdverbinding, alles aangepast naar fallback verbinding. Herstart van toestel versnelt de oplossing. 04-10-2018 11:00 Er is op dit moment een telefonie storing…

Lees meer Overzicht
088 235 236 3

Bereikbaar van ma t/m vr tussen 9:00 - 17:00 uur

Remote support
tool

Met TeamViewer kunnen wij, met uw toestemming en alleen in het uiterste geval, uw computer op afstand ‘overnemen’ en de nodige aanpassingen doorvoeren.

Klik op het onderstaand icoontje om de tool te downloaden. Klik vervolgens op 'uitvoeren'.